شان دافی، وزیر حمل و نقل آمریکا، اعلام کرد که اداره هوانوردی فدرال (FAA) هنوز برای برداشتن سقف تولید 38 هواپیما در ماه برای بوئینگ 737 مکس آماده نیست. این تصمیم، پس از بازدید دافی و کریس روشلو، مدیر FAA، از کارخانه بوئینگ 737 در رنتون واشنگتن، و در ششمین سالگرد سقوط پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی که منجر به کشته شدن 157 نفر شد، اتخاذ شد.
دافی با اشاره به حادثه ژانویه 2024 برای یک بوئینگ 737 مکس جدید و دو سقوط مرگبار در سالهای 2018 و 2019، اظهار داشت که بوئینگ از مسیر خود منحرف شده و اعتماد مردم آمریکا را از دست داده است. وی تأکید کرد که تا زمانی که بوئینگ اعتماد عمومی را با رعایت ایمنی و کیفیت ساخت بازسازی نکند، محدودیتهای سختی برای این شرکت اعمال خواهد شد.
کلی اورتبرگ، مدیرعامل بوئینگ، در دیدار با دافی و روشلو، از تلاشهای این شرکت برای تقویت ایمنی و کیفیت سخن گفت و اعلام کرد که در دوم آوریل در مقابل کنگره شهادت خواهد داد. دافی نیز ضمن تأیید پیشرفتهای بوئینگ در مدیریت جدید، تأکید کرد که هنوز به تلاش بیشتری نیاز است.
در ژانویه 2024، مایک ویتاکر، مدیر FAA، پس از حادثه هواپیمای 737 مکس خطوط هوایی آلاسکا، سقف تولید ماهانه 38 هواپیما را برای بوئینگ تعیین کرد. دافی خاطرنشان کرد که بوئینگ در حال حاضر به این میزان تولید نزدیک نیست و تصمیمگیری در مورد رفع محدودیت، منوط به بهبود کیفیت تولید خواهد بود.

وزیر حمل و نقل آمریکا همچنین به اتهام توطئه کلاهبرداری جنایی بوئینگ در ماه جولای اشاره کرد و اعلام کرد که این شرکت پس از نقض توافقنامه تعویق پیگرد قانونی 2021، حداقل 243.6 میلیون دلار پرداخت کرده است. وزارت دادگستری نیز اعلام کرده است که بوئینگ اجازه کار بالقوه پرخطر در کارخانههای خود را میدهد و از صحت ثبت اطلاعات کلیدی هواپیما اطمینان حاصل نمیکند.