اولویت اصلی سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی پرواز است

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در نخستین نشست هم‌اندیشی با معاونان و مدیران این سازمان تأکید کرد که ایمنی پرواز مهم‌ترین مأموریت و رسالت سازمان است و هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی یا اغماضی در این حوزه پذیرفتنی نیست. به گفته کاپیتان ابوذر شیرودی، استانداردهای ایمنی باید به‌طور جدی و شفاف به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و پیگیری شوند.

توقف پذیرش درخواست تاسیس شرکت هواپیمایی

شیرودی با اشاره به اصلاح آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های هواپیمایی گفت: راه‌اندازی شرکت‌های جدید با یک یا دو فروند هواپیما مورد تأیید سازمان نیست. به همین دلیل تا زمان تعیین تکلیف نهایی درخواست‌های موجود و تصویب قانون جدید، هیچ درخواست تازه‌ای برای تاسیس شرکت هواپیمایی پذیرفته نخواهد شد. او تأکید کرد پس از اصلاح آیین‌نامه و تصویب نهایی، روند صدور مجوزها از سر گرفته می‌شود.

عدم پذیرش درخواست جدید تاسیس شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی
عدم پذیرش درخواست جدید تاسیس شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی

ساماندهی ناوگان و ارتقای ایمنی هواپیماها

یکی از برنامه‌های اصلی سازمان هواپیمایی کشوری کاهش میانگین عمر ناوگان هوایی و ارتقای سطح ایمنی هواپیماهاست. ساماندهی ناوگان فعال داخلی و افزایش ظرفیت صندلی‌های پروازی از جمله اهدافی است که در دستور کار قرار دارد.

سیاست‌های جدید در قیمت‌گذاری بلیت هواپیما

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت هواپیما نیز توضیح داد: قیمت‌گذاری دستوری با مقاومت شرکت‌های هواپیمایی مواجه می‌شود، بنابراین برای کنترل قیمت‌ها، افزایش واقعی عرضه صندلی و اعمال نظارت هوشمند در دستور کار قرار گرفته است. این رویکرد به جای فشار مستقیم بر شرکت‌ها، بر مدیریت عرضه و تقاضا تمرکز دارد.

حمایت از ارکان صنعت حمل‌ونقل هوایی

شیرودی با اشاره به لزوم اصلاح نظام حکمرانی در صنعت هوانوردی گفت: برنامه سازمان حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است. او تأکید کرد که اصلاح نظام حکمرانی می‌تواند زمینه حمایت جامع و مؤثر از فعالان صنعت هوانوردی کشور را فراهم کند.

توجه به معیشت کارکنان و بازنگری کمیته‌های تخصصی

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پایان با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در این صنعت، خواستار بازنگری و تقویت کمیته‌های تخصصی سازمان شد و تأکید کرد اصلاح وضعیت معیشتی کارکنان به‌طور جدی در حال پیگیری است تا انگیزه و بهره‌وری در میان کادر تخصصی صنعت هوایی افزایش یابد.

  • ایمنی پرواز همچنان اولویت نخست سازمان هواپیمایی کشوری است.
  • پذیرش درخواست جدید برای تاسیس شرکت هواپیمایی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مجله خبری حمل هوایی آریا کارگو

By آرش سعیدی

آرش سعیدی من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوافضا هستم و از کودکی به پرواز و هواپیماها علاقه داشتم. فعالیت حرفه‌ای خودم را از سال ۱۳۹۴ با وبلاگ‌نویسی درباره اخبار صنعت هواپیمایی و نقد و بررسی هواپیماهای مسافربری آغاز کردم. پس از کسب تجربه، با چند نشریه تخصصی همکاری کردم و در حال حاضر، به عنوان دبیر بخش تحلیل و گزارش در یک مجله معتبر حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنم. تلاش من این است که اطلاعات دقیق و جذابی از دنیای هوانوردی را به مخاطبان ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *