مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این سازمان در حال بررسی موضوع تاخیر بیش از ٨ ساعته پرواز نجف به تهران متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین و خدمات ارائه شده به مسافران است.

مهدی رمضانی با اشاره به اعتراض مسافران این پرواز نسبت به خدمات شرکت هواپیمایی کاسپین و اقدامات اجرایی در راستای رعایت دستورالعمل حقوق مسافر، بر اولویت حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد.

وی افزود: دستورالعمل و شیوه نامه حقوق مسافر در شرایط تاخیر پروازها به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و رعایت آن الزامی است. این دستورالعمل بر روی وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری در دسترس عموم قرار دارد.

رمضانی در خصوص پرواز نجف به تهران با تاخیر بیش از ٨ ساعت، با استناد به اطلاعیه شرکت هواپیمایی کاسپین، علت این تاخیر را نامساعد بودن شرایط جوی در نجف عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: شرکت هواپیمایی کاسپین موظف است با در نظر گرفتن امکانات فرودگاه نجف، طبق مفاد دستورالعمل حقوق مسافر عمل کند و سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر، در صورت تاخیر پرواز بیش از ۵ ساعت، شرکت هواپیمایی باید نسبت به اطلاع‌رسانی و ارائه پذیرایی نوع اول و دوم به مسافران اقدام کند. همچنین، در صورت درخواست مسافران، بلیت آن پرواز باید مسترد شده و وجه آن حداکثر ظرف مدت ۴٨ ساعت به مسافر پرداخت شود.

رمضانی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق مسافران بر اساس تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: سامانه ثبت شکایات مسافران از ایرلاین‌ها فعال است و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود را در این سامانه ثبت کنند. این شکایات به صورت روزانه توسط سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

آریا کارگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *