علی فرهادی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، اعلام کرد که بر اساس ماده 48 قانون برنامه هفتم توسعه و رای دیوان عدالت اداری، قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در عرصه رقابت قرار دارد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با توجه به شرایط بازار، قیمت‌ها را تعیین کنند.

فرهادی با اشاره به اینکه دولت تنها در موارد خاص و ضروری امکان مداخله در قیمت‌گذاری را دارد، افزود: پیش‌تر انجمن هواپیمایی توافق کرده بود که بر مبنای یک توافق متعادل، قیمت‌گذاری انجام شود، اما در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بر اساس رقابت، قیمت‌ها را تعیین کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حسین خانلری، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از افزایش 35 درصدی ظرفیت پروازهای نوروزی و عدم برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت بلیت در این ایام خبر داده است. وی همچنین اعلام کرد که پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی انجام نخواهد شد و فروش بلیت‌ها به‌صورت برنامه‌ای از 23 اسفند آغاز می‌شود.

خانلری با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها و هزینه‌های بالای تامین قطعات و تجهیزات هواپیما، تاکید کرد که ارائه خدمات بهتر پروازی در تعیین قیمت بلیت موثر است. او معتقد است که مسافران انتظار دارند هواپیما به موقع پرواز کند، خدمات بهتری ارائه دهد و در کوتاه‌ترین مسیر به مقصد برسد.

آریا کارگو

By آرش سعیدی

آرش سعیدی من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوافضا هستم و از کودکی به پرواز و هواپیماها علاقه داشتم. فعالیت حرفه‌ای خودم را از سال ۱۳۹۴ با وبلاگ‌نویسی درباره اخبار صنعت هواپیمایی و نقد و بررسی هواپیماهای مسافربری آغاز کردم. پس از کسب تجربه، با چند نشریه تخصصی همکاری کردم و در حال حاضر، به عنوان دبیر بخش تحلیل و گزارش در یک مجله معتبر حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنم. تلاش من این است که اطلاعات دقیق و جذابی از دنیای هوانوردی را به مخاطبان ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *