در یک اعلان پیشرفته، شرکت لوفت هانزا آلمان به جلوگیری از گازهای گلخانه ای در صنعت هوانوردی پایان داده است، اما این تصمیم همراه با چالشات قابل ملاحظه‌ای همراه است. برای حذف کربن از سوخت هواپیماهای خود، لوفت هانزا نیاز به نیمی از برق تولیدی آلمان دارد.

کارستن اسپور، مدیرعامل لوفت هانزا، به بلومبرگ گفت که استفاده از نفت سفید مصنوعی با کمترین آلودگی به عنوان سوخت هواپیماها انرژی زیادی مصرف می‌کند. او همچنین به اهمیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید سوخت هواپیما اشاره کرد.

با این وجود، این راهکار نیاز به انرژی تجدیدپذیر و قابل توجهی دارد. اسپور هشدار داده است که اگر آلمان نتواند برق مورد نیاز را تأمین کند، صنعت هوانوردی در معرض خطر قرار می‌گیرد.

همچنین، این اقدامات در زمانی صورت می‌گیرند که آلمان به واردات برق از دیگر کشورها متکی است، زیرا نمی‌تواند نیازهای خود را با برق داخلی تأمین کند. تصمیم به خاموش کردن نیروگاه‌های هسته‌ای نیز موجب افزایش وابستگی به برق خارجی شده است.

این چالشات اقتصادی و صنعتی نشان از ضرورت توجه به منابع انرژی داخلی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دارند. اگر این مسئله نادیده گرفته شود، صنعت هوانوردی آلمان ممکن است جایگاه خود را در سطح بین‌المللی از دست بدهد و اقتصاد کشور نیز متأثر خواهد شد.

از این‌رو، گام‌های سنگینی در جهت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و حل مسائل انرژی در آینده باید انداخته شود. این تحولات نه تنها محیط زیست را حفظ می‌کنند بلکه از لحاظ اقتصادی نیز به کشور سود می‌رسانند و از نظر برقراری امنیت انرژی، کشور را مستقل‌تر می‌کنند.

با احترام ، حمل و نقل بین المللی آریا کارگو

خدمات آریا کارگو : فریت بار مسافری ، کارگو بین المللی ، حمل بار هوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *