چالش ۴۰۰ هواپیما: وضعیت فعلی و راهکارها
واردات ۴۰۰ هواپیما: امکان پذیر یا غیرقابل تحقق؟
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیاز ناوگان هوایی کشور به ۴۰۰ هواپیما است، اما در حال حاضر تنها حدود ۱۵۰ هواپیما در حال فعالیت هستند. این نقص زیرساختی واردات هواپیماها را ضروری کرده است و برنامه هفتم توسعه برای افزایش بهرهوری ناوگان هوایی ایران راه اندازی شده است.
تحلیل وضعیت ناوگان هوایی
به گزارش تین نیوز از ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ناوگان هوایی ایران و چالشهای رو به روی آن تحلیلاتی ارائه داده است. وی اظهار داشته که نیاز فوری به ۴۰۰ هواپیما حاکی از واقعیت ناوگان هوایی کشور است که فعالیت تنها با حدود ۱۵۰ هواپیما را دارد.
عدم توازن ناوگان و تقاضا
رضایی کوچی تشریح کرد: “فاصله بین تعداد ناوگان هوایی موجود و نیاز واقعی، مشکلات زیادی ایجاد کرده است. این موقعیت باعث شده که برخی شرکتهای هواپیمایی بلیتها را به قیمتهای بالاتری عرضه کنند.”
راهکارها در برنامه هفتم توسعه
وی بیان کرد: “در برنامه هفتم توسعه، ما پیشنهاد دادهایم که با رعایت ملاحظات امنیتی و با نظارت سازمان هواپیمایی، از ظرفیت هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی استفاده کنیم. این اقدام امکان فراهم کردن پروازهای داخلی با قیمت مناسبتر و بدون مشکلات از سوی مردم را فراهم میآورد.”
افزایش بهرهوری از هواپیماهای خارجی
رضایی کوچی افزود: “استفاده از ظرفیت ایرلاینهای خارجی میتواند بهبود زیادی در حمل و نقل هوایی کشور به ارمغان آورد و کیفیت پروازها را ارتقا دهد.”
مراحل اجرای برنامه
نماینده مردم جهرم افزود: “این مصوبه توسط کمیسیون تلفیق مجلس ایراداتی گرفته شده است و در حال حاضر در تلاش هستیم تا ایرادات را برطرف کنیم.”
نقد و نظر
به نظر رضایی کوچی، استفاده از هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی کشور، گامی مثبت برای بهبود وضعیت ناوگان هوایی ایران است و انتظار میرود با اجرای این برنامه، مشکلات حمل و نقل هوایی در کشور بهبود یابد و کیفیت پروازها ارتقا یابد.
با احترام ، حمل و نقل بین المللی آریا کارگو
خدمات آریا کارگو : ارسال بار به نروژ ، فریت بار مسافری نروژ ، حمل هوایی به نروژ