مدیرکل روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هواپیمایی در تشریح برنامههای این شرکت برای توسعه ایرتاکسیها در کشور، گفت: “برخلاف تصور برخی، ایرتاکسیها در ایران به معنای جتهای شخصی نیستند.”
رضا کارگر با اشاره به ضرورت استفاده از هواپیماهای سبک با ظرفیت کم در ایرتاکسیها، افزود: “هدف ما از راهاندازی ایرتاکسی، استفاده از این نوع هواپیماها برای رفع مشکلات موجود در حمل و نقل هوایی، بهویژه در مسیرهای کوتاه و کمتردد است.”
وی با بیان اینکه از ظرفیت ایرلاینهای خارجی برای رفع کمبود هواپیما در کشور استفاده خواهد شد، گفت: “متاسفانه طرح استفاده از ایرلاینهای خارجی که در برنامه هفتم توسعه و کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسیده بود، از دستور کار مجلس خارج شد.”
کارگر همچنین از تلاش برای جذب سرمایههای خارجی در صنعت هواپیمایی کشور خبر داد و گفت: “اخیراً رویدادی با موضوع فرصتهای سرمایهگذاری در این صنعت برگزار و این فرصتها به سرمایهگذاران معرفی شد.”
مدیرکل روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هواپیمایی در پاسخ به سوالی در مورد چالشهای صنعت هواپیمایی کشور، گفت: “فرسودگی ناوگان و عدم تعادل بین عرضه و تقاضای مسافر، دو چالش اصلی این صنعت هستند.”
وی با تاکید بر اینکه مشکل فرسودگی ناوگان بههیچ وجه ایمنی پروازها را به خطر نمیاندازد، گفت: “این موضوع به طور جدی توسط سازمان هواپیمایی کشور رصد میشود.”
کارگر در پاسخ به سوالی در مورد تناسب سطح خدمات فرودگاههای بینالمللی نیز گفت: “از مجموع 56 فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاههای کشور، 9 فرودگاه طبق استانداردهای جهانی و متناسب با زیرساختها به عنوان فرودگاه بینالمللی شناخته میشوند که فرودگاه یزد نیز از جمله آنهاست.”
وی در پایان از تلاش برای ارتقای سطح خدماترسانی به مسافران در تمام فرودگاههای بینالمللی کشور خبر داد.
ایجاد ایرتاکسیها با استفاده از هواپیماهای سبک، میتواند راه حلی برای رفع کمبود ناوگان هوایی و ارائه خدمات بهتر به مسافران در مسیرهای کوتاه و کمتردد باشد.
امیدواریم با جذب سرمایههای خارجی و نوسازی ناوگان هوایی، شاهد ارتقای سطح خدمات در صنعت هواپیمایی کشور و افزایش رضایت مردم باشیم.
خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس