دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از انتشار نرخ‌های جدید بلیت طی روزهای آینده خبر داد و گفت: آزادسازی، قیمت‌ها را از بازار سیاه پایین‌تر می‌آورد.

به گزارش تین‌نیوز، مقصود اسعدی‌سامانی با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و رای دیوان عدالت اداری در این خصوص، اظهار کرد: این اقدام تکرار تجربه موفق سال‌های ۹۴ تا ۹۷ خواهد بود که در آن شاهد افزایش جابجایی مسافران و رونق صنعت هوایی بودیم.

وی با بیان اینکه دخالت دستوری دولت در قیمت‌گذاری، زیان‌های متعددی به صنعت و مردم وارد کرده، گفت: در این مدت شاهد کاهش تعداد مسافران، زمین‌گیر شدن هواپیماها و ناتوانی شرکت‌ها در ارائه خدمات مناسب بوده‌ایم.

اسعدی‌سامانی با تاکید بر اینکه نرخ‌های جدید بر اساس قیمت تمام شده و با نظارت انجمن تعیین خواهد شد، خاطرنشان کرد: سقف قیمتی نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده مشخص می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تاثیر قیمت سوخت بر نرخ بلیت، گفت: در حال حاضر قیمت بلیت بر اساس نرخ ۶۰۰ تومانی سوخت محاسبه می‌شود که یارانه‌ای از سوی دولت به مردم است. وی با اشاره به اعلام نظرات انجمن به دولت در خصوص تاثیر قیمت سوخت بر قیمت تمام شده، تصریح کرد: شرکت‌ها تابع تصمیمات دولت در این زمینه خواهند بود.

اسعدی‌سامانی با رد افزایش چندبرابری قیمت‌ها پس از آزادسازی، گفت: نرخ پیشنهادی سال گذشته به سازمان هواپیمایی ۵۱ دلار برای هر ساعت صندلی بود که با احتساب نرخ دلار ۴۵ هزار تومانی، به ۴۱ دلار کاهش یافت. این در حالی است که شرکت‌ها به طور کامل این ارز را دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به نرخ‌های غیرواقعی در بازار سیاه، تاکید کرد: نرخ‌های جدید شرکت‌ها پایین‌تر از این نرخ‌ها خواهد بود و رقابت در بازار، مانع از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پایان از انتشار نرخ‌های جدید طی روزهای آینده در وب‌سایت شرکت‌ها خبر داد.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *