توسعه ترمینال شماره 1 فرودگاه امام خمینی که به عنوان هاب اصلی پروازهای بین‌المللی کشور شناخته می‌شود، در دو سال اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. اما با وجود وعده‌های متعدد، هنوز هیچ اقدام ملموسی در این زمینه انجام نشده است.

در آذرماه سال 1401، بحث بازسازی و توسعه ترمینال شماره 1 مطرح و وارد فاز مطالعاتی شد. همچنین قرارداد ساخت ابرترمینال مسافری جدید با طرف چینی منعقد شد و اقدامات فنی و زیرساختی نیز در شهر فرودگاهی آغاز شد.

اما با گذشت حدود شش ماه از آن زمان، هنوز هیچ خبری از آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیست. مسئولان فرودگاه امام مدعی هستند که مطالعات و طراحی پروژه به پایان رسیده و پیمانکار نیز انتخاب شده است.

از سوی دیگر، ترمینال شماره 2 فرودگاه امام که با نام ایرانشهر شناخته می‌شود، در حال ساخت است. این ترمینال در فاز نخست ظرفیت 20 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.

در سال گذشته، ارزیابی عملکرد شهر فرودگاهی امام خمینی انجام شد و اقداماتی از جمله انعقاد قرارداد فاز دوم توسعه شهر فرودگاهی، بازسازی پل‌های تلسکوپی ترمینال شماره 1، خرید و نصب سیستم سوئیچینگ برج مراقبت پرواز و … در دستور کار قرار گرفت.

با این حال، هنوز اطلاعات دقیقی از پیشرفت این اقدامات در دست نیست و به نظر می‌رسد تاثیرات ملموسی بر عملکرد فرودگاه نداشته‌اند.

به تازگی، اقداماتی برای احیای مارکینگ موقعیت‌های شمالی و جنوبی اپرون مسافری ترمینال یک و همچنین خط‌کشی موقعیت‌های ترمینال سلام انجام شده است.

اما این اقدامات جزئی، پاسخگوی نیازهای اساسی فرودگاه امام نیستند و توسعه و بازسازی ترمینال شماره 1 همچنان به عنوان یک ضرورت حیاتی مطرح است.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *