هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در دوره دولت سیزدهم شاهد تحولات و اقداماتی در راستای ارتقای عملکرد و نوسازی ناوگان خود بود.

بر اساس این گزارش، در این مدت بیش از 50 هزار پرواز داخلی و خارجی توسط هما انجام شده و در مجموع حدود 4.7 میلیون مسافر جابجا شده‌اند.

حمل زائران حج و عتبات عالیات نیز از جمله فعالیت‌های قابل توجه هما در این دوره بوده است. در دو دوره حج تمتع، حدود 127 هزار زائر با 2 هزار و 164 پرواز جابجا شدند. همچنین در پروازهای عتبات عالیات، بیش از 480 هزار زائر به شهر نجف اعزام شدند.

علاوه بر این، هما در دولت سیزدهم اقداماتی برای تقویت بضاعت تعمیراتی داخلی، نوسازی تجهیزات و خدمات فرودگاهی و ارتقای آموزش کارکنان خود انجام داده است.

از جمله این اقدامات می‌توان به تعمیر و انجام چک‌های دوره‌ای ده‌ها هواپیما، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای کارکنان در زمینه‌های مختلف، راه‌اندازی مرکز کنترل عملیات هما (OCC) و آموزش کرو برای ناوگان جدید بوئینگ 737 اشاره کرد.

هما همچنین در این دوره موفق به اخذ گواهینامه TCO اتحادیه اروپا و FDTO از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

در مجموع، به نظر می‌رسد هما در دولت سیزدهم گام‌هایی در جهت بهبود عملکرد و نوسازی ناوگان خود برداشته است. با این حال، برای قضاوت دقیق‌تر در این زمینه، به بررسی جزئیات بیشتر و مقایسه عملکرد هما با سایر ایرلاین‌ها نیاز است.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *