در تمامی نقاط جهان، هواپیماهایی که از عمر مفید خود گذشته‌اند، برای بازیافت در پارکینگ‌های مخصوص مستقر می‌شوند. اما در فرودگاه مهرآباد وضعیت متفاوتی وجود دارد. یک محوطه به نام “گورستان هواپیماها” در مهرآباد قرار دارد که نشانگر ناکارآمدی سیستم تعمیر هواپیماها و شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش تین نیوز، رئیس یک شرکت شبیه‌ساز پرواز این موضوع را پس از سخنان وزیر صمت در یک رویداد ملی صنعت دانش بنیان به اشتراک گذاشت. او اظهار داشت: “در فرودگاه مهرآباد، مجموعه‌ای از هواپیماهای زمین‌گیر وجود دارد که بر اساس تحریم‌ها و مسائل دیگر، دارای نقص‌های فنی می‌باشند، به عنوان مثال، برخی از آن‌ها موتور ندارند. از شرکت‌های دانش بنیان خواسته‌ام که این مسائل را حل کنند.”

در پاسخ به این اظهارات، عباس علی آبادی به تین نیوز افزود: “در واقعیت، مسئولان باید در نظر داشته باشند که در تمام دنیا، هواپیماهایی که از عمر مفید خود گذشته‌اند، برای بازیافت در پارکینگ‌های مخصوص مستقر می‌شوند. این امر نشان از ناتوانی سیستم تعمیرات و یا ناکارآمدی شرکت‌های دانش بنیان نیست.”

ایرج ابراهیمی، کارشناس صنعت هوانوردی، افزود: “همچنین، شرکت‌های دانش بنیان از نظر فنی قادر به حل بسیاری از مشکلات هواپیماهای غیرپروازی هستند، اما برای رسیدن به این هدف، چند مرحله باید طی شود:

  1. نیازهای تعمیراتی و بازسازی باید تجمیع و با اقتصادی‌ترین روش تهیه تسترها و ابزارهای خاص فراهم شود.
  2. تسترهای مورد نیاز باید تهیه، طراحی و ساخته شوند.
  3. رعایت استانداردهایی مانند TSO و تاییدیه از دفتر طراحی و ساخت و صلاحیت پرواز از اهمیت بالایی برخوردار است.”

ایبراهیمی در اتمام سخنان خود افزود: “در حال حاضر، شرکت‌های هواپیمایی به صورت پراکنده مشکلات خود را حل می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که تعمیر این تجهیزات اقتصادی ندارد. بنابراین، بهتر است که امکانات تعمیر یک یا دو دستگاه را برای یک شرکت هواپیمایی ایجاد کنیم تا این امور به صورت اقتصادی ممکن باشد.”

با احترام ، حمل و نقل بین المللی آریا کارگو

خدمات آریا کارگو : خدمات کارگو ، فریت بار مسافری ، حمل بار هوایی

By آرش سعیدی

آرش سعیدی من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی هوافضا هستم و از کودکی به پرواز و هواپیماها علاقه داشتم. فعالیت حرفه‌ای خودم را از سال ۱۳۹۴ با وبلاگ‌نویسی درباره اخبار صنعت هواپیمایی و نقد و بررسی هواپیماهای مسافربری آغاز کردم. پس از کسب تجربه، با چند نشریه تخصصی همکاری کردم و در حال حاضر، به عنوان دبیر بخش تحلیل و گزارش در یک مجله معتبر حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنم. تلاش من این است که اطلاعات دقیق و جذابی از دنیای هوانوردی را به مخاطبان ارائه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *