توسعه تعاملات حمل و نقلی با کشورهای CIS

تعامل اقتصادی و حمل‌ونقل بین‌المللی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، کریم اف، در دیدار با رئیس شورای بین دولتی مدیریت راه کشورهای مشترک المنافع (CIS) به توسعه تعاملات حمل و نقلی بین کشورهای CIS و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. او این توسعه را از طریق کریدورهای حمل و نقلی مختلف، به ویژه کریدور شمال-جنوب، ممکن می‌داند.

همکاری‌های اقتصادی و تجربیات تبادلی

کریم اف به ظرفیت شورای بین دولتی مدیریت راه‌ها و عضویت شرکت‌های خصوصی در این شورا اشاره کرد و بر لزوم تبادل تجربیات بین شرکت‌های شورا و همتایان ایرانی خود تأکید کرد.

اهمیت گسترش تعاملات حمل‌ونقلی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز اهمیت گسترش تعاملات حمل و نقلی بین المللی با کشورهای CIS را تأکید کرد و از پیشنهادات کریم اف برای ملاقات‌ها و تبادل بازدیدها از ظرفیت‌های حمل و نقلی کشورها استقبال کرد.

شورای CIS و تاریخچه تشکیل

پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱، سازمان کشورهای مشترک المنافع معروف به CIS شکل گرفت. اعضای این سازمان شامل ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان هستند.

از خدمات آریا کارگو می توان به ارسال بار به روسیه ، ارسال بار به آذربایجان ، ارسال بار به بلاروس اشاره کرد.

اهمیت همکاری با کشورهای عضو CIS

توسعه مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو CIS به ویژه بعد از تحولات ژئوپولیتیک اخیر، از اهمیت بسیاری برخوردار است. همکاری‌های فی مابین در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با این کشورها در راستای منافع مشترک اقتصادی و تجاری دو سو، افزایش یافته و ارتقاء یافته است.

با تشکر ، حمل و نقل بین المللی آریا کارگو

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا