مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد از تصویب طرحی با سرمایه‌گذاری خارجی برای احداث “شهر فرودگاهی” در یزد خبر داد. این طرح در صورت اجرا، یزد را به اولین استان دارای شهر فرودگاهی در ایران تبدیل خواهد کرد.

کمال دهقان منشادی در یک نشست خبری با اشاره به هشت طرح سرمایه‌گذاری برای فرودگاه یزد، گفت: “ایجاد شهر فرودگاهی در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است و خوشبختانه سرمایه‌گذار خارجی نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است.”

فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد با وجود قدمت بیش از ۵۰ ساله، از جمله مجهزترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود. به گفته دهقان منشادی، طی یک سال گذشته طرح‌های متعددی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال برای بهبود فضای فرودگاه، از جمله بازسازی، محوطه‌سازی و نورپردازی، اجرا شده است.

ظرفیت پارکینگ‌های مسقف فرودگاه یزد طی یک سال گذشته دو برابر شده و با توجه به نیاز استان، تلاش برای افزایش بیشتر این ظرفیت در حال انجام است.

تأسیس شرکت هواپیمایی “یزد ایر” و افزایش وسعت فرودگاه یزد از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل هوایی استان بوده است. هم اکنون بیش از ۲۵ درصد پروازهای یزد توسط یزد ایر انجام می‌شود و این شرکت در اعزام زائران یزدی به عتبات عالیات در سال گذشته عملکرد موفقی داشته است.

فرودگاه یزد با وسعت فعلی ۵۷۰ هکتار، بزرگترین فرودگاه کشور است. با تصویب دولت سیزدهم، ۵۰۰ هکتار از زمین‌های جنب فرودگاه نیز به این فضا اضافه خواهد شد.

ترمینال بار هوایی فرودگاه یزد نیز طی یک ماه گذشته راه اندازی شده و امیدوار است در زمینه صادرات کالا از این ظرفیت استفاده شود.

در حال حاضر، ۸۰ درصد پروازهای یزد به مقصد تهران، ۱۰ درصد به مقصد مشهد و ۱۰ درصد به سایر مقاصد از جمله بندرعباس، نجف اشرف و مدینه انجام می‌شود. تعداد پروازهای فرودگاه یزد در زمان اعزام زائران به حج تمتع به ۱۳۰ پرواز در هفته نیز می‌رسد.

احداث شهر فرودگاهی در یزد می‌تواند تحولات مثبتی در حوزه حمل و نقل هوایی، گردشگری و اقتصاد استان ایجاد کند. امیدواریم با اجرای این طرح شاهد رونق روزافزون یزد در این زمینه‌ها باشیم.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *