حج تمتع 1403 آغاز شد؛ 87 هزار زائر از 21 فرودگاه کشور راهی مکه شدند

اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی از بامداد 24 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرنگار مهر، امسال 87 هزار و 550 زائر از 21 فرودگاه کشور در قالب 754 پرواز توسط دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و معراج به حج مشرف می‌شوند.

از این تعداد زائر، 56 هزار و 900 نفر از طریق شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و مابقی از طریق فرودگاه‌های مناطق آزاد اعزام می‌شوند.

پروازهای زائران از 24 اردیبهشت ماه از دو فرودگاه کرمان و تبریز آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

اعزام کاروان‌ها حدود 35 روز طول می‌کشد و از اواخر تیرماه بازگشت زائران آغاز می‌شود.

بار کاروان‌های حج تمتع 48 ساعت قبل از پرواز توسط پلیس بازرسی و کارهای اعزام آنها به هتل کاروان‌ها انجام می‌شود.

توصیه می‌شود که از حضور استقبال‌کنندگان در فرودگاه‌ها پرهیز شود چرا که با توجه به محدودیتی که در فرودگاه‌ها وجود دارد، از پذیرش تعداد زیاد مستقبلین معذور هستیم.

همچنین به تمامی زائران توصیه می‌شود که حتما به تذکرات مدیران کاروان‌ها و پلیس فرودگاه‌ها در خصوص محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها توجه کنند.

آئین بدرقه اولین گروه از زائران سرزمین وحی از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بامداد دوشنبه 24 اردیبهشت از ترمینال سلام با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاونان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل هما، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شهرفرودگاهی، فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی، رئیس پلیس فرودگاه‌ها، نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، استاندار تهران و سایر عوامل دست اندرکار حج برگزار شد.

امسال نیمی از زائران از طریق ناوگان هوایی ایران ایر و نیمی دیگر از طریق ناوگان شرکت هواپیمایی معراج اعزام می‌شوند.

برای عملیات رفت حج تمتع امسال، 754 سورتی پرواز برنامه‌ریزی شده است که این تعداد پرواز از 21 ایستگاه پروازی در مدت 24 روز انجام خواهد شد.

امیدواریم امسال با حضور یک شرکت هواپیمایی دیگر و همکاری تمامی دستگاه‌ها، شاهد کمترین تاخیر و مشکل در پروازهای زائران باشیم.

در سال گذشته میزان تاخیر پروازها حدود 20 دقیقه بود.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا