عربستان به دنبال افزایش 10 برابری درآمد هوانوردی تا سال 2030

عربستان سعودی با هدف تبدیل شدن به یک مرکز جهانی هوانوردی و افزایش سهم گردشگری خود، قصد دارد تا سال 2030 درآمد حاصل از صنعت هوانوردی خود را به 2 میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی (GACA) در نظر دارد در ماه مه سال جاری، در مجمع حمل و نقل هوایی آینده، از نقشه راه جدید خود برای توسعه هوانوردی عمومی رونمایی کند. این نقشه راه جاه‌طلبانه به دنبال افزایش 10 برابری تولید ناخالص داخلی بخش هوانوردی عمومی عربستان تا سال 2030 است.

عبدالعزیز الدائیلیج، رئیس GACA، در این باره گفت: “حمل و نقل عمومی برای رشد بخش‌های با ارزش اقتصادی کشور، از جمله گردشگری، کسب و کار و رویدادهای سرگرم‌کننده، حیاتی است. نقشه راه هوانوردی عمومی، این صنعت مادر را در داخل پادشاهی تقویت می‌کند، زیرساخت‌ها و مقررات را تغییر می‌دهد و به طور همزمان خدمات حمل و نقل هوایی را در بازار هدف توسعه، ترویج و ارتقا می‌دهد.”

این نقشه راه بخش‌های مختلفی از جمله جت‌های تجاری، جت‌های چارتر، خصوصی و شرکتی را پوشش می‌دهد و از توسعه عربستان سعودی به عنوان یک مقصد تجاری و توریستی با ارزش جهانی حمایت می‌کند.

در اکتبر سال گذشته، عربستان اهداف صنعت گردشگری خود را تا سال 2030 به جذب سالانه 150 میلیون گردشگر افزایش داد که پیش از این 100 میلیون نفر را هدف قرار داده بود.

GACA مشتاقانه منتظر میزبانی از سرمایه گذاران، اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات در مجمع حمل و نقل هوایی آینده در ماه مه است، جایی که این طرح بلندپروازانه را به مخاطبان جهانی معرفی خواهد کرد.

این نقشه راه از صاحبان هواپیماهای خصوصی، متولیان، سرمایه گذاران، اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت های هماهنگ و ساده سازی نظارتی حمایت می کند.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و کاهش وابستگی به نفت بوده است. توسعه صنعت هوانوردی یکی از بخش‌های کلیدی این استراتژی است.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا