وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای توقف حکم دیوان عدالت اداری خبر داد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در نشست سخنگوی دولت اعلام کرد که در پی صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی، این وزارتخانه در حال تلاش برای لغو این حکم از طریق قوه قضائیه و سران قوا است.

وی با اشاره به عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار حمل و نقل هوایی، اظهار داشت: “در شرایطی که عرضه و تقاضا متوازن نیست، واگذاری تعیین نرخ به بازار می‌تواند منجر به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شود.”

بذرپاش با بیان اینکه در پی صدور این حکم، شاهد رشد چشمگیر قیمت بلیت پروازهای داخلی بوده‌ایم، از سرپرست ریاست جمهوری درخواست کرده تا این موضوع در جلسه سران قوا مطرح و برای حل آن چاره‌اندیشی شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، تصریح کرد: “در شرایطی که تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد، دولت موظف است با اعمال نظارت بر قیمت‌گذاری، بازار را کنترل کند و از بروز مشکلات برای مردم جلوگیری نماید.”

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اجرای حکم دیوان عدالت اداری و تعیین نرخ بلیت‌ها توسط ایرلاین‌ها خبر داده بود.

به نظر می‌رسد با توجه به مخالفت‌های موجود، آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با چالش‌های جدی روبرو شده و احتمال لغو یا تعلیق آن وجود دارد.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *