بازی مسوولان و شرکت‌های هواپیمایی در ایلام؛ از وعده‌های عجیب تا صف‌های طولانی بلیط

مردم ایلام این روزها درگیر بازی جدیدی با مسوولان و شرکت‌های هواپیمایی شده‌اند؛ بازی که در آن خبری از بلیط‌های آسان و پروازهای منظم نیست، بلکه وعده‌های عجیب و غریب، صف‌های طولانی و رفتار نامناسب با مسافران را به همراه دارد.

وعده‌هایی که رنگ واقعیت به خود نمی‌بینند

چندی پیش معاون اقتصادی استاندار ایلام از راه اندازی دفتر هواپیمایی ایلام ایر در استان خبر داد و حتی از خرید دو فروند هواپیما و افزایش آن به 10 فروند در آینده سخن گفت. اما با گذشت بیش از 11 ماه، نه تنها از این شرکت خبری نیست، بلکه زمزمه‌ها حاکی از آن است که این شرکت حتی گواهینامه صلاحیت پرواز را هم ندارد!

صف‌های طولانی و رفتار نامناسب با مسافران

کمبود پروازهای مناسب در ایلام باعث شده تا مردم این استان برای خرید بلیط مجبور به تحمل صف‌های طولانی در فرودگاه شوند. گویی به عقب برگشته‌ایم و دوباره باید برای خرید نان در صف بایستیم.

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی نیز رفتار مناسبی با مسافران ایلامی ندارند.

یکی از شهروندان ایلامی از مشکلاتی که برای تهیه بلیط جهت درمان پدر بیمار خود داشته، می‌گوید: “روزها و روزها باید منتظر باشم تا شاید بتوانم بلیطی پیدا کنم.”

مسافر دیگری نیز از رفتار نامناسب پرسنل شرکت‌های هواپیمایی، به خصوص ایران ایر، گلایه می‌کند.

آمدن و رفتن شرکت‌های هواپیمایی

ماه گذشته شرکت هواپیمایی پویا برای مدتی پروازهایی را در ایلام برقرار کرد، اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی، این پروازها ادامه پیدا نکرد.

عدم پیگیری مسوولان و درخواست‌های عجیب شرکت‌های هواپیمایی

از عدم اطلاع یا فریب برخی مسوولان استانی در خصوص به میدان آمدن شرکت‌های هواپیمایی و به صرفه نبودن حضور این شرکت‌ها در ایلام تا عدم پیگیری جدی مسوولان ارشد استان برای حل این مشکل، همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا گره مشکل حمل و نقل هوایی در ایلام کورتر از همیشه شود.

اما این فقط یک طرف ماجراست. شرکت‌های هواپیمایی نیز در این بازی بی‌تقصیر نیستند.

آنها برای حضور در ایلام درخواست‌های عجیبی مانند ساخت ساختمان و تهیه زمین برای خود دارند که این موضوع شرایط را برای حضور آنها در این استان پیچیده‌تر می‌کند.

سهم ناچیز ایلام از ایرلاین‌های وزارت نفت

با وجود اینکه ایلام استانی نفتی است، اما حتی سهمی از ایرلاین‌های وزارت نفت مانند ایرلاین کارون هم ندارد. صندلی‌های این شرکت‌های هوایی محدود و موجود در ایلام نیز توسط کارکنان وزارت نفت اشغال می‌شود.

راه حل چیست؟

به نظر می‌رسد برای حل این مشکل باید چند کار به صورت همزمان انجام شود:

  • پیگیری‌های جدی‌تر توسط مسوولان: مسوولان ارشد استان، به خصوص نمایندگان مجلس و استاندار، باید با رایزنی‌های خود شرایط را برای حضور شرکت‌های هواپیمایی در ایلام فراهم کنند.
  • ارائه مشوق‌ها به شرکت‌های هواپیمایی: ارائه مشوق‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی یا یارانه می‌تواند حضور شرکت‌های هواپیمایی در ایلام را به صرفه اقتصادی برساند.
  • توجه به نیازهای مسافران: شرکت‌های هواپیمایی باید با مسافران ایلامی با احترام رفتار کنند و برای ارائه خدمات مناسب به آنها تلاش کنند.

امیدواریم با همدلی و تلاش مسوولان و شرکت‌های هواپیمایی، شاهد بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی در ایلام و دسترسی آسان‌تر مردم این استان به پروازهای مختلف باشیم.

خدمات آریا کارگو : ارسال بار به فرانسه ، ارسال بار به اتریش ، ارسال بار به سوئد ، ارسال بار به قبرس

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا